بیماری بلایت درختان گردو و راهکار برای رفع و کاهش بیماری
نوشته شده توسط : زهرا

 بیماری بلایت درختان گردو 

یکی از دغدغه های زیادی که باغداران می توانند داشته باشند بیماری و آفاتی است که درختان گردو را فرا می گیرد.کاشت و احداث باغات گردو می تواند یک کسب درآمد فوق العاده را به همراه داشته باشد.گردو طرفداران بسیار زیادی دارد که با فروش آنها می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

اما خب همیشه یکسری از مشکلات وجود داشته است که باعث شده آن کیفیت و میزان باردهی که می خواهید نصیب نشود بایستی به یکسری اصول و نگهداری های لازم برای داشتن درختان سالم توجه کنید.یکی از مهم ترین مشکلات درختان گردو می تواند بیماری و آفاتی باشد که آنها را می گیرد.

یکی از بیماری هایی که می خواهیم به شما در این مقاله معرفی کنیم بیماری بلایت درختان گردو می باشد این بیماری برای سیاه شدن مغز گردو و پوسته آن می باشد.می تواند پوسته و مغز داخلی را بطور کامل از بین ببرد.

 بیماری بلایت یکی از بیماری هایی است که در شرایط مرطوب بسیار  بیشتر می شود در شاخه های جوان و درختان گردو زیر دو سال این بیماری بیشتر مشاهده خواهد شد.این بیماری می تواند آسیب رسان ترین برای درختان گردو باشد.می تواند درصد بسیار بالایی از گردوها را از بین ببرد.

راهکارهای مناسب برای از بین بردن بیماری بلایت

بهترین راه برای از بین بردن بیماری بلایت می تواند سمپاشی در نوبت های مختلف باشد که اینکار در سه نوبت انجام می شود.و میزان و اندازه سمپاشی بستگی به میزان بیماری دارد.

استفاده از ارقام مقاوم برای پیشگیری از بیماری بسیار اهمیت دارد بهتر است قبل از اینکه کاشت نهالی را انجام بدهید درباره انواع نهال گردو و کاشت آن به اندازه کافی تحقیق کنید و نهال گردو مناسب و مقاوم برای کاشت را انتخاب نمایید.

حتما به آبیاری و کوددهی بسیار اهمیت دهید.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

قیمت نهال گردو

نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو در کرج

 





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو تویسرکان , نهال گردو در کرج , خرید نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: